למרות ההתנגדות: הקבינט אישר את ההסכם עם טורקיה

כזכור, אמש הודיעו בנט ושקד כי אין בכוונתם לתמוך בהסכם הנוכחי. הנימוק להתנגדותם היה - הפיצויים אותם התחייבה ישראל להעביר לטורקים, בסך 21 מיליון ₪, אותם תעביר מדינת ישראל למשפחות ההרוגים והפצועים על המרמרה.
איתי גדסי No Comments on למרות ההתנגדות: הקבינט אישר את ההסכם עם טורקיה

הקבינט הביטחוני – מדיני אישר בשעה האחרונה את הסכם הפיוס עם טורקיה שעשוי לעשות סוף למתיחות בין המדינות מאז תקרית משט המרמרה • בהצבעה, 7 חברים תמכו, התנגדו: ליברמן, בנט ושקד

נתניהו וליברמן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
כזכור, אמש הודיעו בנט ושקד כי אין בכוונתם לתמוך בהסכם הנוכחי. הנימוק להתנגדותם היה - הפיצויים אותם התחייבה ישראל להעביר לטורקים, בסך 21 מיליון ₪, אותם תעביר מדינת ישראל למשפחות ההרוגים והפצועים על המרמרה.
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקבינט הביטחוני – מדיני אישר בדקות האחרונות (רביעי) את הסכם הפיוס עם טורקיה שעשוי לעשות סוף למתיחות בין המדינות מאז תקרית משט המרמרה. בהצבעה, 7 חברים תמכו למרות התנגדותם של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד.

יצוין, כי הדיון בקבינט היה מעמיק ונמשך 4.5 שעות ובו השתתפו גם ראש המוסד יוסי כהן, היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וראש צוות המו"מ ד"ר יוסף צ'חנובר.

בנוסף, החליט חברי הקבינט לקיים בהקדם דיון על תנאי כליאתם של אסירי החמאס בבתי הסוהר בישראל, כל עוד לא נפתרת סוגיית גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל והאזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם אל סייד המוחזקים בעזה.

עוד החליט בקבינט להקים צוות שרים מתוך חברי הקבינט שילווה ויטפל באופן רצוף בנושא השבויים והנעדרים, לרבות יצירת מנופים על החמאס. הקבינט גם החליט לקיים בהקדם דיון על המלצות ועדת שמגר על מדיניות ישראל בעניין אירועי שבויים ונעדרים.

כזכור, אמש הודיעו בנט ושקד כי אין בכוונתם לתמוך בהסכם הנוכחי. הנימוק להתנגדותם היה  – הפיצויים אותם התחייבה ישראל להעביר לטורקים, בסך 21 מיליון ₪, אותם תעביר מדינת ישראל למשפחות ההרוגים והפצועים על המרמרה.

בהודעת "הבית היהודי" נמסר אמש כי הסיבה להחלטת בנט נובעת מכך שהשר בנט עודכן על ידי ראש המל"ל אודות פרטי ההסכם הסופי בין ישראל לטורקיה, כולל המסמך הנלווה בנושא החיילים הנעדרים, שהתברר שאין בו ממש. לפיכך הוחלט ששרי הבית היהודי יתנגדו להסכם הנוכחי.

השר בנט אמר כי "פיוס עם טורקיה הוא חשוב לעת הזו ולאינטרסים של מדינת ישראל. יחד עם זאת, תשלום פיצויים למחוללי פעולת טרור הוא תקדים מסוכן שמדינת ישראל תתחרט עליו בעתיד".

"אסור למדינת ישראל לשלם פיצויים לטרוריסטים שניסו לפגוע בצה״ל. ככל שקיימת שליטה טורקית בחמאס, מוטב להם לעשות כל שביכולתם כדי לדאוג שאורון שאול והדר גולדין ז"ל ישובו לישראל".

קודם לכן, אמרה שרת המשפטים איילת שקד כי "אני חברת קבינט, וכל דבר שיהיה לי לומר על הנושא הזה אגיד קודם כול בקבינט, בין אם זה בעד ההסכם, בין אם זה נגדו. במקרה הספציפי הזה אין קשר בין הפיצויים לבין האירוע, צריך לדעת, גם ככה זה מבחינה משפטית. חיילי צה"ל הגנו על חייהם, מכיוון שהם נקלעו לזירה של טרוריסטים ומחבלים שהגיעו עם כלי הרג".



0 תגובות